2013.02.17. 19:24| Szerző: Szelimo

így nyitásnak (mert ezt látjátok először) és zárásnak is egyben (mert ez az utolsó poszt) legyen ez a kedvenc. (remélem három év múlva már egy saját díjról készíthetek werkfilmet)

:)

 

 

Címkék: belső kommunikáció  |   | Szólj hozzá!
2013.02.17. 19:21| Szerző: Szelimo
Nagyobb mértékben támogatnám a grafikai/tenderleadási munkát az adott területen dolgozó kollégák számára elérhető sablonokkal, vázlatokkal, "elősütött" ötletekkel. A nyögvenyelős belső logótervezés után a grafikusoknak már küldtem pár tucat arculati anyag ill. logó bemutatási sablont, de ezt kiterjeszteném pl.  autó, kiállítás, plakát, szórólap kreatív sablonjaival.
Feltölteném a tenderekhez elfogadott ppt, grafikon, struktúra alapokkal, ha szükség van rá 3D modellekkel. Ide kerülnének az egyedi tender leadási formátumok (rejtett spirál, kemény borító, fekvő formátum, kifutó) grafikai alapjai is. 
Minél több - természetesen nem a kreatív/tartalmi részhez kapcsolódó - időrabló feladatot ebből a folyamatosan növekvő, könnyen kezelhető, képekkel alátámasztott adatbázisból végeznénk el. 
 
photorealistic-logo-mock-up-pack-2.jpg
2013.02.17. 19:18| Szerző: Szelimo
Talán ez az egyetlen pont, ahol a három évvel ezelőtti állapot nem nagyon változott.
Mivel a munkáink jellegéből adódóan vélhetősen soha nem fogunk tudni Cannes-ban nyerni, érdemes lenne csak erra a célra fókuszálva létrehozni egy projektet.
Szerintem a jó sorrend a következő:  
1.) Szedjük össze azokat az ötleteket, amik évek óta szunnyadnak a kreatív fejekben, mint egy házi arany pálma
2.) nézzük meg megvalósítható-e, elég eredeti/szellemes/hatékony/jó-e kreatív versenyeken való indulásra.
3.) Keressük meg hozzá a megfelelő megbízót, az account győzze meg az ügyfelet ennek fontosságáról
4.)  Adjuk hozzá erőforrást, kreatívot, stratégiát, szövegírót, produkciót.
5.) Keressük meg azt a nemzetközi versenyt, ahol jó eséllyel győzni fog
6.)nyerjünk.
7.) Mondjuk el ország-világnak és ünnepeljük meg magunkat nagyon
Legrosszabb esetben bukunk pár száz dollárt és pár tucat munkaórát, de egy ilyen viszonylag kötetlen, az eddigiektől gyökeresen eltérő munkafolyamat nagyon sok kreatív energiát szabadítana fel mindenki részéről, kiszélesítené a látókört, kicsit más megvilágításba helyezné a napi munkát is.
 
lion.jpg
Címkék: kutatás kommunikáció  |   | Szólj hozzá!
2013.02.17. 19:16| Szerző: Szelimo
Támogassuk a kollégákat, hogy a cég profiljához többé kevésbé vagy egyáltalán nem köthető versenyeken elinduljanak. Legyen szó ARC-ról, divatról, sportról, bármiről. Ha minimálisan is, de kapcsolható valamilyen módon a céghez, biztosítsunk erőforrást, szabadnapot, esetleg tőkét ehhez.
lion3.jpg
Címkék: kutatás kommunikáció  |   | Szólj hozzá!
2013.02.17. 19:14| Szerző: Szelimo
Egy megvalósult és jónak ítélt projektet vegyünk elő, tupírozzuk fel kicsit, javítsuk a nem túl látványos hibákat készítsünk belőle egy nagyon ütős parasztvakító prezentációt és indítsuk el minél több hazai versenyen. A nagy számok törvénye és - ha vezetőség időt és energiát fordít rá - a hatékony  lobbitevékenység miatt esélyünk van így is. 
 
lion2.jpg
 
Címkék: kutatás kommunikáció  |   | Szólj hozzá!
2013.02.17. 19:11| Szerző: Szelimo
Ez nehéz és nagyon szubjektív, és nem nagyon látok bele, de mintha előfordulna homok a gépezetben.
 
  • Néha az az érzésem, hogy az accountok túl vannak fegyelmezve, és a projethaszon elvárás miatt rossz szájízű levelezésbe kezdenek pár ezer forintos költség miatt.
  • Néha azt látom, hogy a túl biztonsági játék miatt elveszik a konstruktivitás, 40 levél születik ugyanarról a nagyon pici munkáról.
  • Néha azt látom, hogy megcsináljuk amit az ügyfél kér, de nem mutatunk lehetőségeket, nem vagyunk partnerek.
  • Néha azt érzem, hogy félünk az ügyféltől, az ügyfél főnőkétől, a felelősségtől, a saját főnökeinktől.
  • Néha azt érzem, hogy tankönyv alapján akarjuk szabályozni az ügyfélkapcsolati munkát, leválasztunk ezer éves jól működő kapcsolatokat, ahelyett, hogy kihasználnánk ezt, erőltetjük azt, ami a marketing könyvekben van, de nem vesszük figyelembe az ügyfél ki nem mondott kéréseit. 
 
Ami szerintem segíthet:
 
  • majdnem kötelező jelleggel havi személyes kapcsolat az ügyfelekkel, ebéd, kávé, esetleg színház, sport, bármi.
  • Az "accountok reggelije", ahol a céges kommunikációs irányt át lehet beszélni ügyfelenként (baráti, szigorú, fegyelmezett, célratörő), a "már megint hülye az ügyfél" problémák kötetlen átbeszélése, közösen valamilyen stratégia kitalálása ennek kezelésére.
  • Kommunikációs segítség a vezető accounttól, ha nyöszögés van az ügyfél részéről.
  • Az account felelősségének, munkájának pontos körülírása, ellenőrzése.

myclientsfromhell2.jpg

2013.02.17. 19:06| Szerző: Szelimo
Előre lefektetett keretek között belső pályázat a kollégák képzésére, innovatív ötleteinek megvalósítására.
Legyen szó mobil alkalmazás fejlesztéséhez elengedhetetlen iPad beszerzés, 3D tanfolyam, digitális rajztábla, szaklapok, könyvek. Fontos, hogy széles körűen legyen meghirdetve, ne legyenek benne szubjektív elemek. A cél, hogy mindenki érezze: lehetősége van a saját ötleteit megvalósítani, az általa elgondolt irányba fejlődni. 
 
wacom_cintiq_12wx.jpg
2013.02.17. 19:02| Szerző: Szelimo
Szeretném a lenti részt kicsit otthonosabbá tenni. A konyha, a folyosó a nagy iroda kimaradt a pár évvel ezelőtti ráncfelvarrásból, és megszokottá/unalmassá vált az évek alatt. Lehetne egy több fordulós házi dekor pályázat képek, falmatricák, kiegészítők tervezésére, kihelyezésére adott budgetből, inspiráló díjjal (pl. Tate Modern látogatás, utazással, szállással,  költőpénzzel).
 
falmatrica.JPG
 
RSR_6053.jpg
 
 Google_Zurich_creative_office2.jpg
Címkék: belső kommunikáció  |   | Szólj hozzá!
2013.02.17. 18:55| Szerző: Szelimo
A tavalyi telenor boltátalakítás tender kapcsán már felvetettem szűkebb körben, de azóta is aktuális lehet. Nagyobb tender esetén érdemes lenne kiküldeni a grafikusokat, operátorokat, stratégákat 1-1 napra a nagyobb európai városokba, hogy élőben lássák azt, hogy az adott feladatot máshol hogyan oldották meg. Motivációnak, feltöltődésnek, az ügyfél felé vakításnak, és nem utolsó sorban inspirációnak, a kreatívok színvonalának emelésére nem túl drága és hasznos lehetőség.
 
Telenor_-_India_245759c.jpg
winning-culture-india3.jpg
uninor--621x414.jpg
 
Címkék: kutatás innováció  |   | Szólj hozzá!
2013.02.17. 18:50| Szerző: Szelimo
Pár éve nagy lendülettel elindult a folyamat, de azóta teljesen leállt mind a facebook, mind a youtube csatorna karbantartása. Ha nem is óriási energiával, de heti egy poszt erejéig érdemes lenne alapjáraton üzemeltetni az oldalt. A fontos hírek, felhívások könnyebben és több emberhez jutnak el, mint egy tetszhalott oldal esetén. A mostani grafikusi álláshirdetést "szponzorálnunk" kellett, hogy eljusson a célzott közönségnek.
 
shutterstock_17774884-low.jpg
 |   | Szólj hozzá!
2013.02.17. 18:45| Szerző: Szelimo
Háát... Ez szerintem kicsit gáz.
Csak készítsünk egy oldalt ami jól néz ki, legyen benne minimális tartalom, tegyük fel, legyen elérhető, és utána hegesszük a tutit. Szerintem. A látogatók nagy része csak az elérhetőséget keresi, illetve egy első benyomást szeretne a cégről. Ami a honlapunk alapján most nem olyan fényes...
 
Mintha egy kicsit túl lenne értékelve, túlgondolva, túlakarva, túlszabályozva, túlnagyotmarkolva, túlegyeztetve, túlbeszélve miközben hónapok óta under construction oldalunk van.
 
underconstruction.jpg
Címkék: web kommunikáció  |   | Szólj hozzá!
2013.02.17. 18:35| Szerző: Szelimo
A belső hírlevél a kezdeti lelkesedés után elsikkadt, pedig nagyon hasznos infó volt a cég életéről, új belépőkről, a folyamatokról. Jó lenne feltámasztani egyel felnőttesebb formában, szerverre archiválva, visszakereshetően, címkézett tartalommal, esetleg kommentelhetően egyedi dizájnnal. A belső wiw-et szintén szerettem, én telefonlista helyett is ezt használtam, az új belépőknek pedig óriási segítség volt. Ezt is visszahoznám, akár a hírlevél egyik állandó linkjeként.
 
mail.jpg
2010.01.21. 02:37| Szerző: Szelimo

így nyitásnak (mert ezt látjátok előszőr) és zárásnak is egyben (mert ez az utolsó poszt) legyen ez a kedvenc:

Címkék: intro  |   | 2 komment
2010.01.21. 00:54| Szerző: Szelimo

Nincsenek releváns  (illetve gyakorlatilag semmilyen) díjaink, nem nagyon mérettetjük meg magunkat.

Szerintem ez a csapat sokkal jobb annál, hogy 4 év alatt egy közönségdíjjal kelljen beérnie. Azzal sajnos egyetértek, hogy ilyen hajtásban és ilyen szűklátókörű ügyfelekkel/accountokkal nem lehet emlékezeteset alkotni, de ez gyanítom mindenhol így van. Ha máshogy nem készítsünk egy olyan tervet, ami szerintünk helytálló, és az account hathatós közreműködésével jelentessük meg csak azon a minimális felületen ami az adott versenyen való induláshoz kell.

Kutassuk fel az online versenyeket, nevezzünk, nyerjünk, publikáljuk, és legyünk büszkék. Mert az jó érzés. Csak néhány gyors:

www.act-responsible.org/ACT/IAA/IAA-award-2010.html

awards.dandad.org/2010/html/Advertising_46.html

www.adprint.ro/

www.act-responsible.org/public/index.php

www.euro-effie.com/

www.dubailynx.com/

www.thedrum.co.uk/events/69-roses-advertising-awards-2010

www.fabawards.tv/

www.adcawards.org/

 

 

Címkék: kommunikáció  |   | Szólj hozzá!
2010.01.21. 00:30| Szerző: Szelimo

Gyakran kér az ügyfél cd sokszorosítást a rendezvényén készült fotókról. Az esetek döntő többségében csak felmásoljuk a képeket, pedig sok nagyon kreatív képgaléria-szoftver létezik, amivel egyedivé és emlékezetessé  lehet tenni a megbízásnak ezt az utolsó tételét is.

Egy ilyen alkalmazásba - leprogramozva - szolíd céges brandinget is bele tudunk csempészni.

Például:

 www.createam.hu/ftp/nyomda/album/

 

 |   | Szólj hozzá!
2010.01.20. 23:38| Szerző: Szelimo

Nagyon jó lenne kapnunk minden elvégzett projekt után egy pár mondatos értékelőt, ami kitér a határidőkre, minőségre, rugalmasságra, ügyfélkapcsolatra, illetve minden olyan témára, ami többnyire pár hónap alatt átalakul a „nagyon köszönöm, hogy megoldottátok, az életemet mentettétek meg”-ből az „éppen hogy csak odaért és milyen drága volt”-tá.

Ebben szerepelne akár a szubjektív vélemény, hogy parasztok voltunk, ültünk a munkán, nem voltunk segítőkészek, stb., amivel tudnánk vitatkozni, felhozni a mi érveinket.

Külön tételként, ami talán még fontosabb, a megbízó vélemény a rendezvényről/pomócióról, különös tekintettel az általunk készített termékekre.

Lehet egy form, vagy csak egy pár soros email, aminek a hiányában nem zárnánk a projektet.

Címkék: belső kommunikáció  |   | Szólj hozzá!
2010.01.20. 23:20| Szerző: Szelimo

Nem nagyon használok prezentációt egyik oldalról sem, de egyre több online, platform független prezentációval találkozom. Netbook és mobiltelefon képes, bárhonnan elérhető, megosztható.

 

Launch your own SlideRocket presentation!

 

Címkék: kutatás web kommunikáció  |   | Szólj hozzá!
2010.01.20. 22:54| Szerző: Szelimo

Irdatlan szenvedés árán lett nagyon szép gépkocsiparkunk, szerintem a teherautók is megérdemelnék. Ha nem is full dekort, de könnyen beazonosítható oldal és hát vinyleket érdemes lenne. És jöhet a fotó...

Címkék: kommunikáció  |   | Szólj hozzá!
2010.01.20. 22:31| Szerző: Szelimo

Minden rendezvény, promóció, grafika, web, 3D legjellemzőbb anyagait – szigorúan pár darab fotót, videót - egy mappában kereshető módon összegyűjteni. Leginkább belső használatra, de ha hirtelen kell referencia, legyen hová nyúlni. Nagyobb rendezvényeken, különleges  promóciók alkalmával akár profi fotós megbízása „portfólió képes” képek készítésére.

(07-nél a 2 másodperc hírnév + bizonyíték, hogy dolgozom néha. :) )

Címkék: belső kommunikáció  |   | Szólj hozzá!
2010.01.20. 22:05| Szerző: Szelimo

Nagyon hasznos és hiánypótló lenne egy olyan team, aki a tenderek beérkezésekor, a nagyobb grafikai munkák előtt háttérkutatást végez az adott cégről, márkáról.

  • az adott cég más régióban elkészült hasonló kampányai, a konkurencia megjelenései, a máshol követett stratégia.
  • a brif alapján körvonalazódott megoldások inspiráló-ötletgeneráló nemzetközi példái.
  • szigorúan anti-marketing-bullshit háttér információ az adott cég helyzetéről, tulajdonosairól, termékeiről konkurenciájáról, és minden olyan tényről, ami a prezentáció során releváns és/vagy érdekes lehet.
Címkék: kutatás  |   | Szólj hozzá!
2010.01.20. 22:00| Szerző: Szelimo

A leginkább hiányolt tétel. Szeretnék egy külön projektkódot, amin egy jelentős tétellel azon dolgoznánk, hogy a különböző kreatív ötletek megvalósíthatóságát, prototípusát elkészítsük. Ebbe a projektbe kerülne az összes nem élő munkához kapcsolódó kiadás, előfizetés, minden olyan ami a szakmai fejlődést segíti.

Cél: a grafikusok fejbében lévő kreatív ötleteket megvalósítani még akkor, amikor nem feszít a határidő, van idő kigondolni, megtervezni, makettet készíteni.

Nagyon sok projekt vérzik el ott, hogy a szűk határidőbe nem fér bele egyedi ötlet, viszont ha ott állnánk kész stancformával, domborklisével, olyan grafikai állománnyal amit csak testre kell szabni, nagyon megnövelné a tendernyerés esélyét. Ugyanezek a paraméterek vonatkoznak a web és a 3D szekcióra is. Készítsünk eladható animációkat, web sablonokat, játékokat előre, ne akkor amikor 1 hét alatt kell komplett megoldást szállítanunk.

Valószínűleg egy része zsákutca lesz, nem tudjuk eladni, félúton derül ki hogy nem megvalósítható, feleslegesen öltünk bele időt és pénzt, de biztos vagyok abban, hogy így is megéri.

Megkockáztatom azt is, hogy minden kreatív kötelezően pályázzon egy egyedi, eddig nem használt tervével, és az ügyfél/account szűklátókörűsége nélkül, csak az ötletgazda irányításával megvalósítjuk. 2 havonta belső pályázat, cél a védjegyezhető, de legalábbis nagyon egyedi megoldás. A kommunikáció itt is nagyon fontos, senki sem válik meg szívesen gyerekkori álmaitól, el kell érni hogy szívesen adja mindenki a legjobb ötleteit.

 

Címkék: innováció  |   | Szólj hozzá!
2010.01.20. 21:51| Szerző: Szelimo

Jelenleg 3 nyomtatóval és 14 monitorral dolgozunk az irodában, abból tíznek az színhelyessége a munkafolyamatból adódóan elég fontos. Jó lenne egy kalibráló eszköz, amivel kéthavonta beállíthatnánk a monitorokat, hogy kb. ugyanazt lássuk mindegyiken. Ezt nagyon nagyképűen color managementnek is hívhatjuk

Címkék: innováció  |   | Szólj hozzá!
2010.01.20. 21:48| Szerző: Szelimo

A csörögjetek ránk hiszti kapcsán szerintem mindenkiben felmerült, hogy a cég döntéshozóinak mi a véleménye, ők hogyan reagálnának egy ilyen szituációra?

Címkék: belső kommunikáció  |   | Szólj hozzá!
2010.01.20. 21:17| Szerző: Szelimo

Nem kevés pénzt és energiát fektettünk a közepes formátumú színes nyomtatóba, illetve a fotózási eszközökbe. Ezeket a trendnek megfelelően Házon belüli prepress workflow, illetve komplett fotóstúdiónak is hívhatjuk, és ebben az esetben már jelentősen különbözünk a hasonló ügynökségektől. Talán ebbe a körbe tartozik a rendkívül rugalmas szállítási és logisztikai szolgáltatásunk is.

Ha már rendelkezünk a konkurenciánkat meghaladó technológiai fejlettséggel, három dolgot mindenképp kezdenünk kell vele. Egyrészt kihasználni az általuk nyújtott előnyt. Másrészt a legszélesebb körben kommunikálni, bemutatókat tartani, büszkének lenni rá. Harmadrészt pedig pontosan nyomon követni és leszámlázni az általuk nyújtott szolgáltatást.

A külső kommunikációhoz első körben egy szakszerű, de fogyasztható, színes szagos tréninget kellene tartani az accountoknak: mit tudunk, mitől előnyösek az ügyfélnek, miért jó nekünk. Ha szükséges emailben küldhető portfóliót, referenciamunkákat kell összeállítani.

Címkék: fotó  |   | Szólj hozzá!
2010.01.20. 01:12| Szerző: Szelimo

Pár éve még jó pár kiadvány járt az irodába, mára érdeklődés hiányában teljesen elkoptak. Ez az internet nevű dolog biztosan nagy részét kiváltaja, de egy könyvet kézbe venni, különösen ha vizuális kommunikációról beszélünk, összehasonlíthatatlanul jobb érzés, mint képernyőn nézni a képeket.

Ha valamit gyorsan kell keresni, vagy kutatni hogy mennyire hatékony akkor nyilván net, de ha meg akarjuk nézni, hogy milyen SZÉP, akkor egyértelműen könyv.

www.amazon.com/Big-Book-Layouts-David-Carter/dp/0061626759/ref=pd_sim_b_2

www.scolar.hu/index.php

 

Címkék: kutatás  |   | Szólj hozzá!
süti beállítások módosítása