így nyitásnak (mert ezt látjátok először) és zárásnak is egyben (mert ez az utolsó poszt) legyen ez a kedvenc. (remélem három év múlva már egy saját díjról készíthetek werkfilmet)
:)
így nyitásnak (mert ezt látjátok először) és zárásnak is egyben (mert ez az utolsó poszt) legyen ez a kedvenc. (remélem három év múlva már egy saját díjról készíthetek werkfilmet)
:)
így nyitásnak (mert ezt látjátok előszőr) és zárásnak is egyben (mert ez az utolsó poszt) legyen ez a kedvenc:
Nincsenek releváns (illetve gyakorlatilag semmilyen) díjaink, nem nagyon mérettetjük meg magunkat.
Szerintem ez a csapat sokkal jobb annál, hogy 4 év alatt egy közönségdíjjal kelljen beérnie. Azzal sajnos egyetértek, hogy ilyen hajtásban és ilyen szűklátókörű ügyfelekkel/accountokkal nem lehet emlékezeteset alkotni, de ez gyanítom mindenhol így van. Ha máshogy nem készítsünk egy olyan tervet, ami szerintünk helytálló, és az account hathatós közreműködésével jelentessük meg csak azon a minimális felületen ami az adott versenyen való induláshoz kell.
Kutassuk fel az online versenyeket, nevezzünk, nyerjünk, publikáljuk, és legyünk büszkék. Mert az jó érzés. Csak néhány gyors:
www.act-responsible.org/ACT/IAA/IAA-award-2010.html
awards.dandad.org/2010/html/Advertising_46.html
www.act-responsible.org/public/index.php
www.thedrum.co.uk/events/69-roses-advertising-awards-2010
Gyakran kér az ügyfél cd sokszorosítást a rendezvényén készült fotókról. Az esetek döntő többségében csak felmásoljuk a képeket, pedig sok nagyon kreatív képgaléria-szoftver létezik, amivel egyedivé és emlékezetessé lehet tenni a megbízásnak ezt az utolsó tételét is.
Egy ilyen alkalmazásba - leprogramozva - szolíd céges brandinget is bele tudunk csempészni.
Például:
www.createam.hu/ftp/nyomda/album/
Nagyon jó lenne kapnunk minden elvégzett projekt után egy pár mondatos értékelőt, ami kitér a határidőkre, minőségre, rugalmasságra, ügyfélkapcsolatra, illetve minden olyan témára, ami többnyire pár hónap alatt átalakul a „nagyon köszönöm, hogy megoldottátok, az életemet mentettétek meg”-ből az „éppen hogy csak odaért és milyen drága volt”-tá.
Ebben szerepelne akár a szubjektív vélemény, hogy parasztok voltunk, ültünk a munkán, nem voltunk segítőkészek, stb., amivel tudnánk vitatkozni, felhozni a mi érveinket.
Külön tételként, ami talán még fontosabb, a megbízó vélemény a rendezvényről/pomócióról, különös tekintettel az általunk készített termékekre.
Lehet egy form, vagy csak egy pár soros email, aminek a hiányában nem zárnánk a projektet.
Nem nagyon használok prezentációt egyik oldalról sem, de egyre több online, platform független prezentációval találkozom. Netbook és mobiltelefon képes, bárhonnan elérhető, megosztható.
Irdatlan szenvedés árán lett nagyon szép gépkocsiparkunk, szerintem a teherautók is megérdemelnék. Ha nem is full dekort, de könnyen beazonosítható oldal és hát vinyleket érdemes lenne. És jöhet a fotó...
Minden rendezvény, promóció, grafika, web, 3D legjellemzőbb anyagait – szigorúan pár darab fotót, videót - egy mappában kereshető módon összegyűjteni. Leginkább belső használatra, de ha hirtelen kell referencia, legyen hová nyúlni. Nagyobb rendezvényeken, különleges promóciók alkalmával akár profi fotós megbízása „portfólió képes” képek készítésére.
(07-nél a 2 másodperc hírnév + bizonyíték, hogy dolgozom néha. :) )
Nagyon hasznos és hiánypótló lenne egy olyan team, aki a tenderek beérkezésekor, a nagyobb grafikai munkák előtt háttérkutatást végez az adott cégről, márkáról.
A leginkább hiányolt tétel. Szeretnék egy külön projektkódot, amin egy jelentős tétellel azon dolgoznánk, hogy a különböző kreatív ötletek megvalósíthatóságát, prototípusát elkészítsük. Ebbe a projektbe kerülne az összes nem élő munkához kapcsolódó kiadás, előfizetés, minden olyan ami a szakmai fejlődést segíti.
Cél: a grafikusok fejbében lévő kreatív ötleteket megvalósítani még akkor, amikor nem feszít a határidő, van idő kigondolni, megtervezni, makettet készíteni.
Nagyon sok projekt vérzik el ott, hogy a szűk határidőbe nem fér bele egyedi ötlet, viszont ha ott állnánk kész stancformával, domborklisével, olyan grafikai állománnyal amit csak testre kell szabni, nagyon megnövelné a tendernyerés esélyét. Ugyanezek a paraméterek vonatkoznak a web és a 3D szekcióra is. Készítsünk eladható animációkat, web sablonokat, játékokat előre, ne akkor amikor 1 hét alatt kell komplett megoldást szállítanunk.
Valószínűleg egy része zsákutca lesz, nem tudjuk eladni, félúton derül ki hogy nem megvalósítható, feleslegesen öltünk bele időt és pénzt, de biztos vagyok abban, hogy így is megéri.
Megkockáztatom azt is, hogy minden kreatív kötelezően pályázzon egy egyedi, eddig nem használt tervével, és az ügyfél/account szűklátókörűsége nélkül, csak az ötletgazda irányításával megvalósítjuk. 2 havonta belső pályázat, cél a védjegyezhető, de legalábbis nagyon egyedi megoldás. A kommunikáció itt is nagyon fontos, senki sem válik meg szívesen gyerekkori álmaitól, el kell érni hogy szívesen adja mindenki a legjobb ötleteit.
Jelenleg 3 nyomtatóval és 14 monitorral dolgozunk az irodában, abból tíznek az színhelyessége a munkafolyamatból adódóan elég fontos. Jó lenne egy kalibráló eszköz, amivel kéthavonta beállíthatnánk a monitorokat, hogy kb. ugyanazt lássuk mindegyiken. Ezt nagyon nagyképűen color managementnek is hívhatjuk
A csörögjetek ránk hiszti kapcsán szerintem mindenkiben felmerült, hogy a cég döntéshozóinak mi a véleménye, ők hogyan reagálnának egy ilyen szituációra?
Nem kevés pénzt és energiát fektettünk a közepes formátumú színes nyomtatóba, illetve a fotózási eszközökbe. Ezeket a trendnek megfelelően Házon belüli prepress workflow, illetve komplett fotóstúdiónak is hívhatjuk, és ebben az esetben már jelentősen különbözünk a hasonló ügynökségektől. Talán ebbe a körbe tartozik a rendkívül rugalmas szállítási és logisztikai szolgáltatásunk is.
Ha már rendelkezünk a konkurenciánkat meghaladó technológiai fejlettséggel, három dolgot mindenképp kezdenünk kell vele. Egyrészt kihasználni az általuk nyújtott előnyt. Másrészt a legszélesebb körben kommunikálni, bemutatókat tartani, büszkének lenni rá. Harmadrészt pedig pontosan nyomon követni és leszámlázni az általuk nyújtott szolgáltatást.
A külső kommunikációhoz első körben egy szakszerű, de fogyasztható, színes szagos tréninget kellene tartani az accountoknak: mit tudunk, mitől előnyösek az ügyfélnek, miért jó nekünk. Ha szükséges emailben küldhető portfóliót, referenciamunkákat kell összeállítani.
Pár éve még jó pár kiadvány járt az irodába, mára érdeklődés hiányában teljesen elkoptak. Ez az internet nevű dolog biztosan nagy részét kiváltaja, de egy könyvet kézbe venni, különösen ha vizuális kommunikációról beszélünk, összehasonlíthatatlanul jobb érzés, mint képernyőn nézni a képeket.
Ha valamit gyorsan kell keresni, vagy kutatni hogy mennyire hatékony akkor nyilván net, de ha meg akarjuk nézni, hogy milyen SZÉP, akkor egyértelműen könyv.
www.amazon.com/Big-Book-Layouts-David-Carter/dp/0061626759/ref=pd_sim_b_2
Utolsó kommentek